close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רציתם לדעת מה זה ולא ידעתם? הנה האתר בשבילכם

מערכת שורשט סיוון, תשפא20/05/2021

שמעתם פעם סלנג בעברית ולא ידעתם מה הוא אומר? במאמר זה נציג לכם אתר שמיועד בדיוק לנושא

תגיות:
צילום: mazze
כיום בישראל קיימות מילות סלנג רבות בשלל תחומים, החל במילים יומיומיות בשימוש נרחב על ידי רוב האוכלוסייה וכלה במילים ייחודיות לאזור מסויים בארץ או לאוכלוסייה מסוימת המשתמשת בהם. במקומות כמו צה"ל אף התפתחה שפה ייחודית שלפעמים תשמע לאנשים מחוצה לה כשפה אחרת שאינה עברית.

אתר Mazze הינו מילון סלנג המוביל בתחומו, מכיל פירושים רבים ומשעשעים למגוון רחב של מילים מכל קשת האוכלוסיה. באתר פירושים למילים צבאיות, מילים הייחודיות לעדות כמו רוסים,מזרחים, ערבים ואתיופים וגם מילים עממיות הקשורות בתחומי אלכוהול, סמים וסקס. האתר מתעדכן באופן קבוע במיטב הסלנג העדכני.

בנוסף לאתר פועלים גם דף אינסטגרם ופייסבוק, בהם עולים המילים הנבחרות, מימז, ועוד תכנים מצחיקים נוספים. בנוסף מעת לעת מתקיימות תחרויות כתיבת ההגדרה המצחיקה ביותר למילה מסוימת. בקרוב אף תושק קבוצת פייסבוק בה יוכלו אנשים לדון ולהציע במילות סלנג נבחרות.

הנה טעימה קטנה
משפט פז"מ- הליך משפטי בו החייל הצעיר נשפט בעוון פשעי צעירות- ותיקות, לרוב מלווה בהשפלת החייל הצעיר ואף באלימות. בכל מקום בצבא ישנו תקנון לא כתוב לגבי תנאי הצעירים והותיקים.
דוגמה:
"ינון היום ב8 תהיה אצלי בחדר על ב מלא וכומתה הפוכה, אתה עולה משפט פזמ בעוון התחצפות לפזמ"

בעל הבית- קריאה המבטאת פנייה לבר הסמכא בעל הדרג הגבוה ביותר הנוכח במקום. לרוב יפנה לבעלי פיצוציות, חנויות כלי בית שכונתיות וכו'. קריאה זו תתבצע בעיקר על ידי ערסים לובשי מותגים כאשר הסיכוי שערס יקרא לבעל עסק "בעל הבית" עולה ביחס ישר למחיר שעלתה החולצה אותה הוא לובש.

דוגמה: "כמה זה הפיסטוקים בעל הבית?"
"7 שקל לגרם אבא."

אבא- מילת פנייה כללית לאדם, בתרבות המזרחית משמשת פעמים רבות כפנייה לילדים.
דוגמה:"איך היה היום בגן אבא?"
"בסדר אבא"

דגם מנהלים- גרסה משודרגת, ניתן להגיד על הכל, ובפרט על בחור או בחורה שנראים מרשימים. מבוסס על דגם מנהלים מעולם הרכבים, דגם משודרג של הרכב.

דוגמה: "ראיתי היום את נופר והיא נראית עוד יותר מרשימה במציאות"
"חכה שתראה את אחותה, זאת דגם מנהלים"

וזהו רק קצה המזלג, האתר מתעדכן באופן קבוע וכולל מגוון עשיר של מילים. בנוסף ניתן לשלוח הצעות למילים שלא קיימות באתר או פירושים חדשים למילים קיימות באמצעות תיבת ההצעות, או לשלוח הודעה לפייסבוק או אינסטגרם של האתר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה